Als horecaconsultant wil ik zorgen dat de ondernemers een nieuwe, frisse start kunnen maken in hun bedrijf. En dat ze met de tools die door Jumbooz Fastservice Consultancy aangedragen worden, geholpen zijn om succesvoller te gaan ondernemen. Dit kan door beter te letten op kwaliteit van inkoop en verkoop. Ook de manier van plannen en uitvoeren van werkzaamheden heeft een positief resultaat op de financiële positie van een onderneming. Openingstijden, bedreigingen en allerlei andere randvoorwaarden bepalen uiteindelijk of een onderneming het maximale uit de zaak haalt.
Consultancytraject horeca-onderneming
Het traject dat we doorlopen tijdens de consultancy is in grote lijnen altijd hetzelfde. Natuurlijk mag elke horeca-onderneming rekenen op maatwerk. Het traject van verbeteren begint altijd met een verzoek om de onderneming te helpen. Dat verzoek kan komen van de horecazaak zelf, of vanuit bijvoorbeeld de groothandel of de bank. Zodra het verzoek is geplaatst, bezoek ik de horecazaak als Mystery Guest. Het personeel weet dan nog niet wat mijn doel is, en gedraagt zich daarom zoals ze dat normaal gesproken ook doen. Na mijn bezoek aan de horeca-onderneming, stel ik een kort rapport op van mijn bevindingen. Vervolgens maken we een afspraak om de uitslag te bespreken. Hierna volgt een bedrijfsbezoek voor minimaal 2 en maximaal 4 dagdelen van 4 uur. De helft van de bezoeken vindt plaats op de drukste tijden in de fastservicezaak, de andere helft in de daluren. Zo krijg ik een goed beeld van hoe de onderneming loopt en waar zich de knelpunten bevinden.
In het geval van de uitgebreide consultancy (4 dagdelen), doe ik een marktonderzoek naar de horeca-onderneming en licht ik de boekhouding door. Zo zie ik waar kansen liggen voor de horecagelegenheid. Na afloop van het consultancy traject maak ik een eindrapport over mijn bevindingen en breng ik een advies uit. Dit eindrapport wordt besproken in het bijzijn van de ondernemer en eventueel de initiatiefnemer van het adviestraject.
Advies over fastservice
In het programma is voldoende tijd en gelegenheid voor de ondernemer om van alles met mij te bespreken en te vragen. Ook zal, indien nodig, het aspect frituren op zich aan de orde komen. Keuze van producten, toevoegingen van mogelijkheden en vooral het perfectioneren van de gastvrijheid zijn enkele speerpunten waar in sommige ondernemingen nog voldoende mogelijkheden liggen om van een kwakkelende zaak een goedlopende te maken. Of om van een nieuwe zaak vanaf dag 1 een flitsende start te geven.